Wednesday, December 31, 2008

:: KWSP yg hampeh ::

Last Friday, 26th Dec aku pegi KWSP. Nak buat monthly winthdrawal utk rumah..maklumlah nak menghadapi tahun 2009 ni nanti kena la ade persediaan sikit...atleast bleh la menyimpan duit in hands....last year aku buat pengurangan baki this year nak wat monthly withdrawal plaks..setelah sampainye disana...dgn muka penuh semangat husband aku beratur nak p amek nombor...dan aku dengan penuh konfidennye, dan dokumen penuh di tangan aku pun p amek statement aku kat kiosk... tiba-tiba...dengan muka bengang asben aku ckp..."yang... diorg nak surat nikah la plaks...bengong!! aku dengan muka merah padam mcm raksasa memaki hamun KWSP sebabnya dlm website die tade pun ckp nak surat nikah!! bygkan.. surat2/dokumen lain dah lengkap tetiba itu je lagi yg die nak pasai die ckp rumah tu nama aku n ann... pergh.. apa lagi.. kiteorg pun balek je trus...Moral of the story : sila bawak segala dokumen berkaitan diri anda, diri suami dan anak anda, jiran-jiran dan sedare mare terdekat anda semasa membuat urusan di kaunter2 yg berkaitan...Sila perhatikan betul2 muka org yg tengah bengang
Inilah pejabat KWSP bengong yg dimaksudkan...

No comments: