Friday, January 16, 2009

:: New Family Members for the year 2009 ::

Akhirnya setelah menempuh onak dan duri...di tahun 2009 ni aku berjaya "menambah ahli keluarga" aku yg baru. Actuallynya ia bermula pada Dec 08. Tapi korang taulah kan..menyambut tahun baru dengan krisis ekonomi global ni membuatkan bank bertambah strict dan susah nak bagi loan. Itulah yang aku lalui...kirenye nak mengeluarkan sebijik kereta skang ni sampai ke tahap nak naik bank negara lah!! kekekek....satu nye...nama aku kuar utk 2 bijik rumah..bank ckp..bleh ke bayar?? siap kene tunjuk agreement rumah lah ( yg mengatakan rumah aku tu sdg diduduki oleh budak2 student) baru diorg nak pecaya.. :D dah tu pulak.. budak yg uruskan loan aku tu berenti keje ke wat hal aku pun tatau ( aku tau yg budak ni buat kes masa aku dah bengang tahap kambing dengan bank, then aku call..talk to the manager then only baru lah dia dan aku tahu cerita sebenarnya...selidik punya selidik, budak tu sorok file bawah meje dan dah brambus pun..aku siap ckp kat manager bank tu...(since semua housing loan n car loan aku di bawah bank tu) aku ckp cam ni...by Friday (hari ni la tu) kalau aku tatau status kete aku ni....aku nak withdraw semua loan aku dari bank nko nak tukar bank lain then i will report to Bank Negara on this issue...tiba2...hari ni t.hari org bank ckp loan aku dah approved...kekeke takut rupenyer......owh btw, kesian Mr Lui.sampai demam2 uruskan kes aku ni hehehe.. thanks to all of your hardwork Mr Lui...get well soon and dont forget to hulur angpow kekekeke

No comments: