Wednesday, February 25, 2009

:: Aisy kena Foot Mouth Disease ::

On Friday, 20/2 lebih kurang pukul 5.30 cam tu cikgu Nana call. Dia ckp, badan Aisy tiba2 panas.. aku apa lagi...dengan muka ala2 panik gajah.. aku pun mintak tolong Yat buat GL ke Az Zahrah..mmg paed Aisy- Dr Nazim bukak klinik dia mlm tu...aku pun balik cepat2..speed ala2 Fast and Furious tu.. sampai nurseri.. aku tengok Aisy tengah baring..kesiannye.. lemah longlai je.. die nampak je aku..terus bangun..then dia cakap..Aisy balik ye ye...(dlm hati aku- budak ni berpura2 ke neh)hehehe lepas tu dlm kereta bukan main ceria.. tp badan dia panas :( kesian.. jalan sikit .. ckp bu.. bajak...(papa dia ajar backhoe to bajak...hambek ko) ...Lepas ann balek keje.. aku terus ajak p klinik.. doc ckp..demam ni...die pun bagi ubat etc... then..jeng jeng jeng.. hari Sabtu, 21/2..beginilah keadaan Aisy.. minum susu sikit2... tp still ceria.. siap pakai baju yg Auntie Sinar bagi..suke sangat..dah mcm anak jawa dah aku tengok..

Sambil bace buku kegemarannya.. Meet the Robinsons- The Inventor...

Tekan sana..tekan sini..ade bunyik2...

Boring2 main tu..die main plaks kapal dia masa umor dia 6 mths...

Petang tu..badan die dah mula panas lagi..susu dah tanak..merengek je.. aku lagi risau..Ann pulak kene keje..dia tengah prepare utk presentation ICC die..so kol 6.30 aku bawak dia p Klinik An Nisa..ujan2 lebat tuh... doc ckp.. Foot Mouth Disease.. tekejut kambing aku dengo.. Mlm tu mulalah episod bintik2 di seluruh mulut, kaki n tgn aisy.. Kesian sgt..tiap2 mlm aisy meraung..agaknye mende tu nak keluar...gatal mcm ciken pox tu..Ahad aku n ann bawak die p minum air kelapa..sebab ingatkan ciken pox..lepas ni p Klinik Zulkifli pulak...sama je..FMD.. so.. kesimpulannya doc ckp kena duduk rumah..tak leh hantar nusery...kesiannya..

No comments: