Sunday, March 29, 2009

:: Aktiviti hari Ahad ::

Aisy bukan main seronok bangun pagi papa n ibu dia ade... selalu nya celik mata papa mesti dah pegi keje..hari ni dia mula la mengada2 lebih...pagi2 papa dia ajak naik motor pegi beli sarapan.. hari ni aku pulak tak brapa sihat...kena batuk2 and selsema..tekak perit je .. mmg musim lah skang ni... balek je makan, mandikan Aisy then wat aktiviti2 mcm biasa...aku kuantarantin kan 2 org ni kat atas sebab aku nak mengemop tingkat bawah.. (cewahh semenjak ade mop cosway ni semangat sikit nak mop) hihihi...ptg cam tu saja la bawak Aisy jenjalan kat Putrajaya..hepi giler die bila ckp nak p jalan...:D awal2 lagi dah sangkut Air masak kat tengkuk dia....(Kitaorang belikan Aisy air mineral dlm botol yang ade gambar katun2 utk budak2 kat 99 Speedmart tu)... lepas tu cari cap siap tunggu kat muka pintu ckp "ibu cepat...nak g jalan..." heheh.. dari dalam kereta mulut bising..menyanyi lah...tegur keretapi lah..tegur kereta org la...nampak kete polis..siap ckp..kete polis (blajar kat skolah lah ni) hehehe.lalu bawah jambatan pun sronok tah apa2 la budak2 ni eh.. (agaknya aku masa kecik dulu pun jakun kalau lalu jambatan ) hehehe..sampai Dataran Putrajaya bawak Aisy turun sat..berlari2 ngan papa dia..die sibuk nak ajak papa dia pegi Masjid....lepas tu tak kemana terus je balek rumah..coz ujan pun dah turun...badan aku pun rasa tak sedap je...kejap paneh kejap sejok..nak kena mkn breacol nih...kung kung kung (batuk la tu)
Aisy cuba melarikan diri dari papanya...
Posing ala2 shahruk Aisy
Mudah2an besar nanti jadi la orang-orang baik dan beriman...

No comments: