Saturday, April 25, 2009

:: Rangkuman Sabtu ::

Hari ni mmg stay kat rumah je..Hantar Aisy to Nursery dalam kol 8.45 cam tu. Sampai je umah..Aktiviti aku adalah seperti berikut;
1. Aku terus angkat baldi....and p basuh tempat sampah....dah basuh tu..aku secara eksyennye sengaja membuka tempat sampah aku besar2 sebab nak tunjuk kat org aku basuh tempat sampah wakakka.. padahal org lain tu seminggu skali basuh..patut ah kak ida buat muka pelik tengok aku rajin sangat hari ni....
2. Aku p jemo kain pulak. Habis segala kain termasuk kapet aku basuh. Yang depan tv tu je aku tak basuh..pasalnye..dah la berat..kalau masuk mesin aku mau meninggal mesin basuh aku tu.
3. Masak nasik.. Apa2 hal yg ni kene masak dulu..
4. Lap sume lemari2 yg ade kat rumah akuh.(Eksyen lagi) sebabnya aku pakai microfibre clothes (baru bli smalam gaks kat Cosway). yang aku perasan Cosway membuatkan aku lebih rajin daripada biasa.
5. Mop lantai- dapor saja ade la dekat 8 layer aku mop. Kat dining tak kire lagi tuh..pergh menciutkan...
6. Aku masak. Bukak peti ais..yg ade just AYAM. Apa lagi....bleh ah layan rempah cosway yg aku beli smalam. Amoi tu bayek punye rekemen..die ckp sedap ni... Ok la..so menu aku..ayam masak sambal ngan tomyam ayam. Hambek..sume AYAM. Perencah sambal cosway tu mmg sedap tapi aku rasa masam sikit. Maybe nak kene alter sikit baru ngam.
7. Mandi - coz nak p amek Aisy. Cikgu nana nak p KL ari ni. So tak leh amek lambat sgt lah.
8. Ambik Aisy lepas tu p bli cendol.. nyum nyum
9. Balek umah. Makan nasik. Elok je lepas makan Arina mesej dah dekat nak sampai umah aku
10. Mandikan Aisy. Die sebuk nak mandi ibu..nak mandi..(maklumlah baru bli kiddie bath cream-top to toe Cosway jugak??Apo laie...)
11. Member sampai umah. P tengok umah contoh kat Gemilang.(Area umah aku gaks)
12. Balek umah kol 5. Aisy pun ngamuk nak tdow. Die tdow..aku layan buku Cosway(Lagi...??)Baru punya maaa..baru sampai smalam...hik hik..
13. Ann balek dari keje. Lepas Ann mkn..kiteorg basuh kete pulak. Aisy still tdow masa ni.. Pakai Cosway nye sabun basuh kete ngan kain baru utk lap kete...Kak Ani lalu nak p melepak kat umah sebelah ni ... die tego..Aii rajinnye ari ni?? tak penah tengok pun basuh kete ...:D aku sengih2 ayu je.. Alah biasa ah kak...Pakai barang Cosway... Aii promote nampakkkk- kak Ani reply...tp mintak buku baru Cosway hokeyyy...hohoho..tau tak pe...Persoalannya...Berapa kali kah perkataan Cosway disebut di sini.
Hadiah bagi jawapan yang betul adalah berupa..sebuah lagu Rossa ngan Pasha...Sila dengar di muka surat hadapan blog aku yer...Terima Kasih

No comments: