Tuesday, May 19, 2009

:: What a tiring day ::

Smalam aku balek awai...kol 5.05 minit dah chaw dr tempat duduk aku..Tak kuasa aku nak tunggu tuan haji kedaung tu ...kang tak pasai panggil aku..then kena amend lagi memo yang dah 3 juta kali aku betulkan...kalau amend for good tak pe la..ni aku tengok semakin banyak yg kene amend makin haru biru...Whatever..untuk melapangkan fikiran aku .. sampai je kat rumah, p kedai dulu cari udang..cari ayam... ntah ngapa aku smangat gile nak masak smalam...owh ya..mungkin juga sebab Azizan(kawan Ann) bersusah payah buatkan perencah char koy tiaw... ...memandangkan mee utk mkn ngan tomyam aritu ade lebey lagi...maka aku plan nak buat udang butter (again??) ngan mee utk balas pulut kuning yang kak ani bagi smalam..Tengah2 aku masak..kak ani muncul ikut pintu dapo....
kak ani: hai....wat apa tu??
aku : tade apa...masak je...(sambil tersengih)
kak ani : rajinnyer...
aku : aaa saja...nak balas pulut smalam tu
kak ani : alaaaa tak payah ... susah2 je....masak apa tu?? (tapi tanye) hahah
aku: ala wat udang butter sikit...ngan mee je...
kak ani : ooooooooooo (sambil belek2 serai ngan daun kunyit aku kat blakang tu)
kak ani: me...ari tu kak ani ade amek daun kunyit .... masa tu mimie tade..
aku : tak kisah la kak ani...ambik je...me bukannye pakai sangat pun (masak pun ikut mood)
kak ani : ok la..balek dulu yer.. nak siram pokok pulak..
aku : ok...(lega... cepatla sikit keje memasak aku siap hihi)
Kerja masak2 aku siap ngam2 maghrib...oops..aku dah masak kak ani punye udang awal2 lepas tu terus pegi hantar..(ikut pintu blakang je)...anak dia siap melompat2 (yeay yeay mkn udang lagi !! yeay yeay...!! amboi sonok sangat..(cenggitu ke kalau anak ramai ek??)
Yang ni utk putera 2 orang kat rumah ni.... Mee char korrr aka Mee Mimie .. kemain ek lada.....yg penting putera 2 org tu lepas mkn ni..tdow mlm dengan begitu lena sekali kerana kekenyangan melampau hehehe

1 comment:

Farihin Aniq Zahin (Paiyint) said...

heee... cam ner buat udang butter tu ekkk> cam sodap jerks....