Monday, August 24, 2009

:: Menu aku : Ramadhan 2 ::

Terlebih dahulu selamat berpuasa kepada semua umat Islam seluruh dunia..cewah mcm lah nko nye blog ni ramai sgt org masok keke..first day menu aku biasa je...takat masa sadin ngan daging masak kicap je..(org demam lah katekan)...2nd day...aku demam gaks tp bab masak ok jek... menu of the day adalah seperti berikut:, sila ambil perhatian gambar2 di ambil setelah berbuka puasa..so sila ambik maklum kalau gambar rupe tak semenggah (aku tatau nak translate semenggah tu) sila tanya org2 johor hoke.

Ikan kerisi goreng berlada- resipi mama ni..
Sayur goreng
pekat tu sebab letak tepung jagung sikit...kewl!! (mcm kedai tomyam laks)
Rupe itam legam ini adalah daging blackpeper...memula aku buat tade la hitam cenggini..datang chef no 2 die p taruk lagi kicap ... suka ati...janji rasa superb...cewahhhh
Sambal Mangga
Yg ni aku rasa paling spesel..Sebenarnya aku tak terpikir nak buat sambal ni..tp on Sunday ari tu masa bli stok2 barang kat Pasar Borong Selangor..ternampak org juai mempelam ni...pehtu tetiba teringat pulak zaman2 aku kena dok umah tok wanie kat Pekan dlu. (Aku tatau la atuk wanie tu ade lagi ke tak..tp menu dia very d simple cenggini) cicah ikan goreng..pegrh...sehingga menjilat jari ...So aku mengaplikasikan sambal ni semalam dan tak sangka Ann suka sgt..die ckp menu mlm tadi sume best!! ( ha ye la tu jangan harap nak dpt makan sedap2 cam ni time weekdays) aku masak cincai je nanti (bleh ke aku rasa nak meniaga sambal mangga ni?? nkorang rasa ade ke org nak beli hahaha)

No comments: