Sunday, February 21, 2010

:: Feberet Aisy - as at Feb 2010 ::

1. LAGU
1.1 1Malaysia
Aku tak prasan macamana Aisy bleh hafal lagu ni..kat skolah ke dlm tv ke radio ke...tapi die kalau nyanyi lagu ni semangat sungguh la...Aritu kat kedai makan..agaknye die tensen makanan lambat sangat, siap nyanyi sekuat hati ...yg line memula tu tak la brapa clear sangat...tp line...inginku laksanakan...mak oii stress sekuat hati..semua pandang ... malu giler...
1.2 Halimah Jongang
Ni pengaruh channel 105 kuat sangat la ni..aku rasa baru tengok 2-3 kali je pun ceta tu..itupun ulangan jer kekeke...tp Aisysuke dengan lagu yg sangat catchy itu... Kalau dok dendiam je kang...tetibe je..jongang jongang jongang...siap ade lenggok2 cam eddie hamid buat hoke!! Hancus...
1.3 Aku Bukan Superman
Ni agak2 lupe lirik je...die tukar " ibu...ibu lah ibu"....(or suke hati die nak letak lirik apa) tp melodi tetap maintain....boley gitu???)
1.4 Transfomers
Ni tengok katun kat skolah la ni...sah!! pasal aku kat umah tak penahnye nak bukak ceta ni...tp lagu ni ade time2 die je...contoh kalau die tengah bukak2 body kete die ke...(aisy mana ade robot..bukannye die suke robot2 ni...kalau kete tu ...antu la..) tp part yg die tau just " transformers...$#$%!@#@^ bace sebagai "more than meet the eyes" dia tak reti sebut..kesian...
1.5 Wonderpets
Hoh yg ni terer sangat...Kalah aku dibuatnyer...Ni bukan takat lirik je...siap bunyi "yeay" pun nak ikut skali....sapa nak jawap tu??
1.6 Saleem - Tinggal Kenangan
Tatau la apa yg tinggal kenangan nya..tp lagu ni die tau sangat.. kalau tanye..Aisy ni lagu sapa?? die akan jawap.. "Lagu Mat Salem..." (muka slumber jerr...)
1.7 Barney- I love U
Ni kalau tanye Aisy.. "Aisy ni apa ni "(sambil tunjuk kat Barney) die akan jawap "You laf me" (ade ke panggil Barney tu you laf me?? rusak rusak...)
1.8 Jay Sean-Down
Yang ni aku mengaku..aku yg influenced dia...hihi... jap agi kang kuar je lagu ni..die jerit dah.."ibuuuuuuuuuuuu lagu ibuuuuuuuuuuuuu" sambil dia nyanyi tp yg clear "down down down" sahaja...(ok la tuh)

2. STYLE
2.1 Rambut Pacak
Hari Jumaat aritu aku saja borak2 ngan cikgu Aisy...ye la skali skale kene la tanye development anak kite kan... So cikgu die ckp skang ni kat skola tengah sibuk rambut pacak.....habis sume org bawak gel...sampai si Aisy yg tak sampai 3 thn lagi tu pun sibuk rambut pacak2 kat umah...aku memula tu buat bo layan je la..tp kesian pulak....kang kalau biar je lama2 abeh gel papa dia ....Ok... nak pacak sangat..Pagi tadi aku saja pacakkan rambut die...pastu aku bukak gamba adam lambert...aku ckp kat Aisy.. " Aisy..tengok rambut Aisy ngan Adam Lambert ni sama tak??" dia pun sengih je..aku assume dia tak faham kot?? " Pas mandi ptg tadi die ckp kat aku
" Ibu...cepatlah buat ADAM PACAK" Aku rasa nak gelak guling2 hoke!! (Ni ade gel yg kene cilok masok beg skolah Aisy Isnin ni...)

Eh ok la..tetibe cam ngantuks giler...aku tdo dulu nanti sambung lagi di lain masa... ;) Aku lupe esok aku kene rush p keje awai...ade benda urgent mesti kene setel pepagi morning...Mintak2 bos masuk lambat...(Amin)

No comments: