Thursday, April 22, 2010

:: Cabaran anak-anak di masa depan ::

Alang2 mlm ni aku layan Semanis Kurma-Mendidik Anak Pintar..aku teringat peristiwa siang tadi on the way balik dari Alamanda. Masa berenti kat traffic light, sebelah kiteorg adelah sekumpulan 4 remaja (satu kete sume pompuan) tengah isap rokok then asap kepol2 (mcm bangga sangat ah bleh buat asap gile banyak cenggitu).. Terus Ann sound si Aisy... "Aisy...nanti Aisy jangan nak kawan pompuan2 tak snonoh cam tu tau!..cari yg elok2 sikit bla bla..(yg lain aku tak ingat)..si Aisy muka blur je (mungkin belum faham apa yang papa die cakap...tp takpe la..mudah2an...suatu hari nanti dia akan ingat yg papa & ibu dia dah pernah ingatkan dia untuk jaga diri dan peribadi dia)...Risau aku tengokkan budak2 zaman skang ni...dengan muka2 gothic nye....celak gile tebal...tu yg banyak sgt terjadinya kes2 yg tak masuk dek akal akhir2 ni...Tapi pucuk pangkalnya institusi keluarga itu sendiri...dan harap2 urusan kita mendidik anak2 dipermudahkan oleh Allah SWT ya kawan2..(Eh by the way, ader kene mengena ke tajok Semanis Kurma tu ngan ceta aku?? Arrrhh lantak ah :D )

No comments: