Friday, May 7, 2010

:: Stupid la Broadband Biru nih ::

Broadband biru punya hal pulak....lagi nak buat aku panassss....

Ini adalah rakaman komplen aku kepada collegues aku pasal xxx pagi tadi. Bengkek btol aku…
24.4.2010 - saya baru subscribe line xxxxx (xxx 3g yg RM68 (unlimited internet) per month tu)
4/5/2010- saya received sms dari xxx bagi summary bill saya ..

Die nye summary cam ni;
Overdue : RM50
Current charge : RM 166.65
Total amount due : RM 116.65

Lepas tu saya pun email to customer service;
Sent: Tuesday, May 04, 2010 11:02 AM
To: 'careline@xxxx
Subject: detail bill required

Hi there,
Where can I view my complete bill for acc no : xxxxxxxx
I’m a new xxx customer.
I don’t understand why I must pay RM 116.65 therefore I need sort of e-billing with itemized bill which I can understand better.
Appreciate your urgent reply on this.
Thanks

Dah la email ni tak ade reply sampai la ari ni 7 May 2010.

Saya pun call la customer service dalam 10 minute yg lalu ni. Tunggu sikit punye lama…Bila sambung kat operator tu…kerek gile..cakap tinggi2 suara…memang cam tade behavior. Tujuan saya call sebenarnya nak request detail/itemised bill. So kalau looking to the summary bill yg saya receive tru SMS tu, saya cam tak paham la... Dah la call saya tu kene transfer to bill department la bla bla .. at the end..diorg ckp kalau nak dapat detail bill ade caj (e-billing) RM3 per MONTH!!..(WTH oke!!!)

Saya memang tak penah pakai line, tapi saya pun ade subscribe P1 Wimax kat rumah..tak penah pun ade charge…Even MAXIS pun saya tau yg diorg minus RM 5 kalau kita ambik e-billing sebab diorg tayah hantar physical bill. Saya memang tak puas hati btol la dengan ni. Thats why saya pakai prepaid je sebelum ni. Tapi sebab saya nak mobile access saya subscribe la jugak …Ingatkan RM68 tu je la caj dia…rupenye tadi baru tau RM 68 + RM 50= 118 adalah fixed amount.
Kalau tambah bill ha jadi RM121 per month..(So nak tak nak kene la bayar banyak tu mulai May 2010- tensennye)
Memang teruk lah xxxx nih!! Untuk makluman akak, saya subscribe line ni kat Dealer - Low Yatt …Penerangan tak jelas tp sebab saya urgently nak pakai aritu saya amek gaks…Nasib baik saya tak ambik yg contract punye tp nak buat cemana kan..kalau tade 3g ni nak balek kampong nanti tade line..

Ingat nak tukar to DIGI la pulak. Tapi coverage pulak tak wide.

Ok sekian, tu je komplen aku untuk hari ni..Tadi kan masa diorg mintak email utk anto bill aku saja stress bab mcmc tu bagi diorg beware sikit !!! And to the operator yg jawap phone tadi tu.nasib baik nko ckp nama nko laju..kalau tak .. tak pasal2 nama nko naik time miting ngan officer kiteorg nanti hhehe :D

2 comments:

k.yatie said...

me....celcom nya ke or maxis...?

:: Princess Violet :: said...

hurm..kalau warne biru stand for?? :D