Tuesday, August 3, 2010

:: FPP- First visit ::

Kol 8.30 aku dah sampai kaunter pendaftaran hosp. Putrajaya..tengok kiri kanan..mak oii ramainye orang....beratur panjang...lalu aku buat muka ayu sikit..p ckp kat akak yg tgh edarkan borang apa tah.. "kak, saya ade appointment ngan Dr Hamidah kol 9....under FPP"...wahh terus akak tu refer aku kat Kak Mahani..itulah first time aku jumpe kak Mahani..mmg sangat baik dan dah baya2 mama aku rupenye hehehe...selesai urusan kat kaunter...terus die bagi kad aku...soh p klinik O&G dan mention FPP....rupenye sebegitu spesel gaks ah layanan utk FPP ni...tayah que...dok dalam seplo minit cam tu terus kena panggil utk buat test itu ini (routine check up ngan nurse), then jumpe Dr Hamidah....first time jugak jumpe die...very nice and soft spoken...lepas tanye history apa sume...die bawak aku p blek scan....pergh canggih gile dah scan dieorg skang...dlu tahun 2007..tade pun scan2 3d nih..sume 2d jek...(ke sebab bayo?? not sure)...owh ya...baby gained so much weight now...dan dah enggage...maknanya anytime from now dah bleh deliver..die soh aku get ready ngan banyak2 jalan....jangan mkn manis2 sangat sebab takut baby grow banyak sgt sebab still ade masa kan...(ok gula kat umah aku dah kene catu ngan Encik Ann..susu pun tak leh...siap anto sms ingatkan soh minum plain water...tp time die p keje tadi die tatau aku dah minum milo sekole kekekeke) (gelak jahatt)...eh lupe plaks bukan die yg nak deliver eh..aku..baeklah bang saya akan menurut arahan....hihihi.... Love ya'....

No comments: