Sunday, September 19, 2010

:: Live hapdet ::

Hari ni dah genap 30 hari umur Auf...kejap je eh?? tu bagi korang..bagi aku dah mcm stahun rasanya hihi....berbulu je tengok rendang, laksa pahang, nasik dagang, kuih muih atas meja di pagi raya ...nasib baik jumpe lagi la raya aji karang...tp nampaknye mcm tade harapan sebab Ann kata sila beraya di KL sahaja memandangkan minggu depannye nak balik johor plaks adek ipar nak kawen....(Reen a.k.a reen tart nenas, sorry babe takleh attend ur wedding...kalau tade aral melintang me sampai ler kat S.Alam tu nanti belah ur hubby)... Buat masa ni aku kat Chini...balik sehari sebelum raya aritu...lama gaks ah Ann cuti sebab Proton kan mcm style skolah2 sikit...main ganti2 sebab nak kumpul cuti raya panjang...tapi yg tak kelakar nya... kan aku tgh pantang so sume keras je dok umah (pantang kan tak leh jenjalan konon2nye)...sometimes tak paham gaks orang2 tua punye style berpantang...(laksa tak leh mkn pasal cara pembuatan laksa tu)..ha nkorang paham?? aku lagi tak paham..mkn kuih raya pun tak leh (tp aku bantai semperit sebalang dah) sebab katanye ade telor...(tp cik munah ckp...sapa kata tak leh mkn telor?) bukannye baru lepas jahit..pehtu telur dlm kuih raya dah dicampo2 bahan lain...hurm..layankan je ler....tp aku tengah gile semperit leper tu..yummy!!...tp mkn berpada2 la kan..janganla mcm nak mkn nasik lagaknyer...pantang yg second ni aku rasa cam 90% aku buat sendiri semua..mandi baby since balik spital...etc...cuma bab2 mkn je yg mak aku jaga...lgpun takkan la nak manja2 sangat plaks lagi kan dah anak ke dua..esok2 manja sampai anak ke 5...(eh??tetibe ehh wakkaka)....minggu depan aku nak balek KL dah..balance lagi beberapa hari tu nak sambung berurut dengan cik munah...
owh ya..last Friday aku dah p buat postnatal check up ngan cucuk Auf 28 hari (patutnye sbulan tp jatuh hari ahad) berat Auf dah 4.7kg, tinggi ngan ukur lilit kepala pun dah bertambah...aku nye check up pun dah setel...Berat aku baru turun kepada 49kg...grrrrr still lots of number to go..ok sebenarnya ade gambar2 raya yg aku nak upload tp card reader tak bawak balik plaks..lgpun TMnet problem lately...lepas kena komplen baru nak melatah...ade ke patot dari bulan posa sampai ke raya ke berapa tah, internet tak leh connect...pehtu dah la pakai broadband yg bayo fixed bulan2...connection cam tapir...pehtu slumbe je Ann call and complaint..nak tau die ckp apa?? "Encik kite dah monitor dari sini connection ke kabel depan umah encik ok je...tu masalah modem tu...encik kene tukar kat branch yg berhampiran...owh ya since warranty dah abeh..ade bayaran dikenakan kalau tukar modem"...siot ah mamat tu..nasib tak cakap ngan aku je..kalau cakap ngan aku mau kene kaw2 lagi..pehtu elok plaks lepas komplen...ehhh boley plaks connect....elok je modem ayah aku tu??? memang sengal lah...pakai je P1 tak dpt kat sini...aku mmg dah lama banned TMnet ni..sorry ye kengkawan yg keje TMNET...;)

No comments: