Wednesday, October 27, 2010

:: I banned MKLAND for this ::

Masa aku tengah pantang kat kampung, tenant umah Cyberia call ....Masa tu almost 11pm. "Kakk....lantai tetibe crack!!"..aku tanye la..crack cemana...."tatau...die crack mcm gempa .. ade bunyik malatop"...erk..aku ni dah la tak leh nak imagine cemana rupenye crack tu..makanya aku suggest diorg p report kat Management secepat mungkin.Sebab bagitau aku pun bukannya aku leh terbang mlm tu gaks ke Cyberia tu kan...Risau aku ngan keadaan budak2 umah tu...pagi2 esoknye aku call mgmt dan buat verbal report....dan pada masa yg sama aku soh budak2 umah tu anto mms gamba2 supaya senang aku buat report melalui email. Wikennye aku ngan abah aku (masa die anto balek KL), pegi visit umah tu. Ye ah..rugi jugak kalau diorg tetibe nak kuar memandangkan dah dekat 3 tahun diorg menyewa umah tu..dari freshie sampai nak grad dah diorg sume tu ...Masa buat report, mgmt kata (mgmt pun baru tukar) diorg tak leh buat apa..coz dalam agreement warranty hanyalah 18mths...ok fine..aku tanye apa faktor bleh jadi cam tu..diorg kata faktor tekanan, angin panas, sejok dan SIMEN tak CUKUP..What how dare diorg leh slumber ckp cam tu kan????...bagi aku alasan2 yg diorg bagi tu cam tak leh diterima..masalahnya rumah org lain tak kena pulak?? bukannye kiteorg ade buat reno. kat living hall?? tak penah tuka tiles pun?? tade wat major reno pun..tak puas hati maka aku layangkan email ke MKLAND plaks...siap ngan COO die aku cc kan skali...lantakkan...tp before aku hantar email tu aku ade bercakap ngan manager Paramoden-Encik Aziz. Dia cakap tak leh wat apa mcm faktor2 di atas...die ckp owner kena tanggung...ish sungguh tidak dpt menerima kenyataan...So 2 minggu ni aku sibuk sikit cari kontraktor dan ptg ni baru nak p cari tiles utk rumah tu..walopon dah dpt pekej menarik dengan kontraktor termasuk tiles tp hold on dlu..kalau leh save kat tiles kenapa nak bayar lebih..bayar workmanship cost sudahlah kan?? keh keh keh..(gelak jahat)
nasib baik aku tak dok sini...
hah kau..takut aku tingot...
buat keje mcm hapa la MKLAND nih!!!!! GRRRR..
So kesimpulannya hampir keseluruhan living hall kena tukar tiles baru...kalau tak nanti jangkit..so baik simenkan semua balik smule...
ni sume gamba utk report..tp aku pedulik hapa kan..meh aku reportkan kat sini pulak..so those yg nak bercadang beli apartment/kondo sila p check progession umah nkorang tu..kalau bleh time diorg nak letak simen buat lantai nkorang dtg..pehtu kalau diorg marah kata nkorang menyibuk time diorg buat keje nkorang ckp cam ni " bukan apa saya takut umah saya u owls letak simen sikit sangat..saya yg rugi kemudian hari" heheehe

No comments: