Wednesday, November 17, 2010

:: Raya yg sempoi ::

Eh?? sempoi ?? tatau lah nak ckp..aku nye preparation mcm kan nak buat kenduri dah gayanya... actuallynye smalam ofis aku dpt balik kol 4..tp yg sedeynye 6.30 baru boleh balik umah...tp mlm nye tu aku dah sesiap buat list nak suruh En Ann p bli...die cuti sminggu...ntah paper la Proton ni..mcm skolah plak main cuti2 ganti...aku mmg tak amek cuti dah...sebab cuti dah la ciput...minggu depan nak balik Johor seminggu...dalam pada aku dok buat list panjang tu...ade gaks ah 2-3 benda yg termiss...actually tak xpect pun nak buat rendang tp memikirkan karang ade org yg nangis pagi2 raya ..maka aku buatkan la...sampai kol 11 lebey jugak la aku dok kat dapo smalam...hasilnye adalah tadaaaaaaaa....
boley terlupa nak letak bawang goreng...sat g ni baru nak goreng ni
Rendang daging...aku saja nak show off serai tu sebab serai blakang umah je...sayang plaks ade lebeh jadi aku campakkan je dlm rendang tu...
kuah kacang...yg ni mmg bukan aku buat la...aku tolong panehkan je....selebihnye home made jiran collegues akubahan yg ade je la utk mkn ngan soto....sila abaikan rupe buruk bersepah tak semenggah tu...ni ann ngan aisy dah cuit...claps2 kat diri sendiri akhirnya aku rajin nak buat sambal kicap ni..slalunye kalau buat soto ni la perkara yg paling liat aku nak buat...ntah paper kan??
kuah soto....(sendiri masak sendiri pun lom mkn lagi sampai ke saat ni)
ayam goreng...2 ayam yg pertama aku rajin la siat2...seterusnya aku gunting je....
(Jemput dtg umah sementara stok masih ade)

No comments: