Thursday, January 27, 2011

:: Lagu rakyat ::

Berapa ramai di antara kita ni sedar dan tau mengenai lagu2 rakyat?? Maknanya lagu2 loghat negeri ...Aku ni bleh di katakan peminat lagu2 rakyat jugak tp tengok lagu hehehehe...Tapi bagus juga sebenarnya kalau kita tau sebab lagu rakyat ni kebanyakkan liriknya berbentuk nasihat dan tak mengarut mcm lagu2 skarang yg bijik butir sebutan pun aku tak paham....Tak caya buat orang2 Pahang macam aku kan..cube nkorang dengar lagu Roslan Madun-menghilir ke sungai pahang tu...sure feel cam nko tengah berakit kat sungai pahang...kewl...Lepas tu tadi baru jap aku dengar lagu Razak Ahmad-mudik meminang...lirik penuh makna dan nasihat untuk mengharungi alam rumahtangga....:)....Owh cube juga dengar lagu Roslan Madun-Lemak Manis...syok jugak....walopon lagu mengurat tp penuh sopan gayanya hehehe...sapa2 yg nak dengar lagu2 negeri sila berkunjung ke link "i follow" aku tu...Selamat mendengar!

No comments: