Thursday, November 8, 2012

:: Brainy Bunch Islamic Montessori Open Day ::

Ok...by invitation Cikgu Qud yg akan bukak branch BBIM kat Shaftburry tahun depan, aku menghadirkan diri ke majlis open day BBIM putrajaya last Sunday kat Precint 15 Putrajaya. Yang buat aku tertarik dengan BBIM ni is the Executive Chairman yang baru dilantik adelah Former Chairman Proton iaitu Datuk Seri Haji Syed Zainal. Tapi die tade hari tu...yg conduct presentation adalah Puan Ladyana one of the key person BBIM juga. Memang sangat terasa duduk kat UK plaks aku rasa datang open day ni....Imagine...semua teachers commuicate in English...(British accent plaks lagi).. Ann kata kalau Aisy skolah ni kite tayah hantar Aisy pergi London further study dah... hahahaha...Well, at first i am planning to sent Aisy kat sini...utk dia punya preparation to standard 1.Tapi bila dah habis, aku tukar fikiran memandangkan byk sgt cons utk aku dari pro.....no doubt...silibus all semua mmg superb...tp aku rasa kesian kat Aisy nanti nak kene travel ke Cyber everyday...so we decided biarlah die skolah dekat ngan area umah aku je...Those yg memang tengah cari taska (they are not claiming their service as a DAYCARE)...hantar anak at age 3 pun diorg dah start belajar...which is cool! Serba sedikit pasal BBIM yang bakal dibuka di Cyberjaya;
Fees : 
Registration : RM1,300++ 
Monthly Full day RM750 (A dif about RM100 from Putrajaya Branch sebab sewa kat Cyber adelah Mahal!)
Premis diorg kat Shaftburry belum ready..so takde gamba...tp aku imagine mungkin tak mcm ni la kot...kat putrajaya ni mmg sgt open dan safe environment....maksudnya lapang sangat2 utk budak2 nak main or buat aktiviti luar. Diorg jugak akan buat Private School kat Science Park 2 kat area Q-Cell Cyberjaya tu la...tp dalam process membeli tanah...Kewl kan...Whatever it is...terpulang .. pilihan di tangan anda.......Further details bolehlah berhubung dengan pihak BBIM sendiri yer....Tapi kalau tanya aku , memang aku nak hantar BBIM compared to Sekular based Taska ... :D Kagum kejap aku tengok budak2 ni bace doa in English Translation...hoiii aku sendiri pun tak hafal terjemahan in English hokei...tabik tabik....Nak anto kat PASTI jauh la plaks hehehe
 Kelas yang selesa untukpembelajaran yang kondusif.. Aku rasa tahun ini tahun terakhir diorg operate kat sini...diorg dalam proses membeli/ sewa banglo somewhere kat Precint 14...
Sambil dengar sambil melayan budak2 bermain...haish.. 

1 comment:

Unknown said...

Mahal sgt lah... budget 250 je kot... kui kui kui.... org kaya boleh lah....