Friday, March 13, 2009

:: Unlucky day ::

Hari ni hari malang bagi aku.. patut la tengahari rasa cam tade sedap hati nak keluar..on the way balek ke ofis..dah mmg nampak dah ofis aku dr highway... lepas susur keluar ke cyberjaya dengkil highway tu...tiba2 berdentum.. kak eri yg dok blakang ckp..ya Allah me.. ade org langgar belakang...aku pun slowly dok kat kecemasan..nasib baik la highway tu besar giler..aku tak brapa rasa sgt masa eksiden tu cume dgr bunyik je la...turun2 tengok mak aii..aku apa lagi trus call aboh, ann ngan insurance.. lepas kene tu...tetibe je ade call man tah dari mana dah sampai...aku ckp biar insurance saya setel.....tak sampai 10 minit ade org dari panel insurance aku dtg...tak lama tu tow truck pulak...kete aku still boleh jalan tp aku fobia nak bawak..lepas tu..kak sinar, abg khairul, david (budak2 ofis) aku dtg...kiteorg p balai..wat report sume...polis tu ajak p tpt kejadian utk tentukan salah sapa.. lepas argue2 dengan cina yg langgar aku tu.. polis tu buat kesimpulan yg cina tu salah..mmg salah pun..dah la bawak laju...sesedap rasa je die ckp aku keluar dr susur tu trus masuk lane kanan ... aku ckp...kalau aku masuk kanan fore sure kena tepi..ni kena belah blakang..dah mmg confirm die salah!! Ann dtg dari tpt keje..(kesian abg)..amek aku..then bawak budak mie wakil dr workshop tu ambik documen kat umah..then kiteorg p amek Aisy....aku dah tade mood sepanjang kena tu sampai la skang ni.. apa2 pun nak buat cemana dah nak kene..btol kata harmeet..Patutnya ko bersyukur yg kite sume tak de apa2...kete boleh baiki..nasib baik dpt kwn2 yg baik dan best mcm korang!!(thanks to all yg call, miss call,call tak dpt.keprihatinan korang Allah sahaja yg dapat membalasnya..)
Teksi hampeh yg langgar kete akuh
Walaupun aku tak suke uncle ni..aku letak jugak gambar die..sila focus kepada teksinya sahaja
Owh vitaraku...
No comment...


Tengok la laju tak laju teksi ni..sampai kete die dah tak leh jalan...pesanan untuk u all...kite kalau eksiden dengan kereta2 perdagangan, cthnye teksi, ambulan, kereta kerajaan, kene claim ncb sendiri..sebab mengikut law..kalau kite nak claim insurance diorang..kite kena fight melalui lawyer sendiri...hampeh kan..sama gaks mcm kalau motor langgar kite...insurance kite yg kene cover dia... pelik eh??kalau tak eksiden ari ni..sampai sudah aku tatau pun...


bumper damage

No comments: