Thursday, May 21, 2009

:: Aisy ni macam macam ::

Situasi 1 : FLASHCARD
Semalam before Aisy tdo..aku saja la bukak flashcard yg aku belikan utk Aisy kat IOI aritu. This time aku beli tajuk "Keperluan Harian". Aku pun tunjuk satu2 kat Aisy..Fine aku rasa kalau over ten tu..die jawap 5-6 la yg die tau..yg ari2 die buat die tau la..cth mcm sudu garpu beg cawan mug etc......selebihnyer...
Aku : Aisy ni apa (gambar tuala)
Aisy : ermmmmmmmmmmmm (pjg giler erm die) taweerrrrr Aisy..(puas aku pk apa sebenonye die nak ckp...lama2 tu....baru pasan die ckp TOWELLLL rupenyer ... hambek!)
Situasi 2 : ANIMAL PLANET
Kejadian before Aisy tdow jugak..Memandangkan ari kames tade cerita best..maka aku pun as usual gatal tangan dok tuka2 channel...ade la ceta pasal singa, cheetah etc.. Aisy excited la...lama2 tu ble dgr bunyik cheetah die jadi takut... Siap sound aku;
Aisy : Ibu tutup tv ibu....Aisy takutlah ibu..(sambil tekup muka dengan tuala)
Situasi 3 : ATEROMEN
Aku la gatal tangan lagi bleh terbukak pulak channel CERIA. Ade pulak ceta Ultraman Gaia. Adeh...Aisy yg dah nak tdo sgt2 dah ni leh segar balek..
Aisy : Ibu...ateromen (sambil buat gaya tangan ultraman)
Aku : Ok..whatever Aisy..(terpaksa la aku layan ultraman dia sampai aku dah naik mengantuk..)

No comments: