Thursday, June 11, 2009

:: Aku hampeh ke LHDN yang hampeh ::

3 hari yang lalu aku gembira..pasal aku dapat refund cheque LHDN ( Padan muka sapa soh nko potong PCB aku banyak2..) Walaupun tak de la byk mana tp ok la buat cover minyak aku p keje balek keje ni hehe..tapi sampai la semalam aku tak nampak bayang duit aku tu...
Apa lagi aku pun call la CIMB...
Aku: Cik saya nak cek kenapa saya punya cheque still tak clear lagi..fyi saya bank in kol 12 pada 8 ari bulan.. (Sopan jerr..ye la budi bahasa budaya kite kan..)
Minah CIMB : Ya la cik...cik punya cheque ni stop payment la...(hah!! dalam hati dah menyumpah2 CIMB ni...)
Aku : What?? stop payment?? kenapa pulak?? tu cek tendang ke??
Minah CIMB : Erm tatau la cik..cik kena cek ngan LHDN.. tapi saya ade bace aritu LHDN ade stop payment untuk cek sampai date cek cik ni...
Aku : oooo ok la takpe..thanks yer...
Aku pun dengan tidak menunggu lama terus call LHDN pulak..
Aku: Cik saya nak cek berkenaan dengan cek saya...(Bagi no cek sume)
Minah LHDN : Ye cik...mmg kite ade stopkan payment utk cek bertarikh 27-29/6.Kita ade announce kat radio/tv ngan newspaper...
Aku: Owh ye ker... ( walaupun aku tak sure wether minah ni kelentong aku ke tak..) Habis tu cemana yer?? nanti u all akan liase dengan bank ke or issue cheque baru??
Minah LHDN : Cik jangan risau..kita akan hantar cheque baru yer. IN fact kita dah hantar dah pun semalam...... (ye la tu!!)

So persoalannya skang ni.. LHDN yang hampeh pasal tak call affected customer ke aku yang hampeh pasal tak bace newspaper?? Arghhh bagi aku..semua pun HAMPEH!!

No comments: