Sunday, July 26, 2009

:: Pizza Hut Equine yang hampeh ::

Semalam kiteorg dinner kat Pizza Hut Equine yang bengong dan hampeh. First sebab tukang amek order yang sengal.. Aku ckp Thai Chicken die dengar aku ckp Thai Seafood...fine...dah tu tunggu mcm ade berjuta2 org dlm Pizza tu.. aku nye sup sampai last skali...dari org meja blakang tu baru dapat makanan sampai org tu dah tdo kat umah dah kot baru la terhegeh2 makanan aku nak sampai.. dah tu sume tergayang2 kat depan meja aku je bila aku tunjuk sign bubur mana?????? nak je aku lepuk sorang2.....mmg masalah sungguh PH Equine ni dari dulu...Dari aku semangat nak mkn terus jadi tade selera...Aku dah habis mkn baru la yg mula2 amek order td dtg mintak maaf.. Kak mintak maaf,, saya cashier je..tp bos saya soh amek order..pehtu saya p smayang pehtu saya mintak tolong kwn saya tp die sibuk ...bla bla...penat aku nak dgr alasan dia.. Aku ckp fine..tp itu masalah saya ke awak mintak tolong kwn awak yg sibuk tu? abeh yg lain2 tergayang2 kat depan meja ni awak tak mintak tolong?? dari saya dtg tadi kosong sampai dah penuh..
Lepas tu dtg pulak kwn yg die mintak tolong tu mintak maaf kat aku..Kak mintak maaf ye..saya budak baru..saya sebenarnya bukan jaga section sini..saya jaga section sana .. so masa kwn saya mintak tolon gtu saya sibuk...Saya ckp..Look...that was not my problem which section u jaga... saya tau ke awak jaga section mana die jaga section mana?? Yang penting nye the way u treat customer...I must talk to ur manager pasal kalau tidak u all takkan improve service u all...Lepas die mintak maaf die pegi... Aku dah hangin manager die cam takut nak jumpa aku...Rupe2nye manager die pun budak2 lagi...mmg patut la .. Aku lecture manager dia jap...terus die mintak maaf... Yang aku marah sgt diskriminasi..ade ke sebelah aku tu ade satu family iran..masa tu aku dah order makanan about 10 minutes. Tapi diorg p serve family tu dulu....siap dtg 3 4 kali tanye anything else sir bla bla...ingat aku pekak ke... Aku hangin satu badan tengok care2 diorg buat keje..kalau aku manager kat situ sure aku tak amek budak2 yg slow mo .. C'mon la..we pay for your service hoke.. Dah la bayar service charge 3 hengget lebey..plus govt tax sume skali 5 hengget lebey..mak oii.. senang je make money on us tp service cam hampeh!! Sorry ah aku nak pegi PH Equine lagi....in my banned list...U r no 1!!! And BTW aku dah kena banyak kali dah kat PH Equine ni..tp yg smalam tu..will be the last one....Aku rather pegi PH Shah Alam je lepas ni...

No comments: