Monday, November 9, 2009

:: Mc Donald...Bye Bye Forever ::

Ade sapa2 keje McDonald kat sini tak?? Aku bengkek je ngan McD ni sebenonyer...dalam erti kata lain..aku menyampah gile kat semua McD di dunia....(tp Aisy bukan boley tengok urup M ... asal nampak M je...ibu..nak bubur mekdi...padahal nak mainan .. hampeh)
Kisahnya semalam aku p McD somewhere kat Puchong. si Aisy dah gedix2 nak happymeal dia...Memandangkan Ann yang bawak kete..die la yg order..(untuk makluman, drive tru yer)..Perbualan kiteorg telahpun dirakam..cewahhh

McD : Selamat ptg
Ann : Saya nak order happy meal ye
McD : Ok nak air apa yer?
Ann : Air tak nak...
McD : Tak bleh encik. kena ambik air pasal tu dah masuk dlm pekej die..
(Aku dah mula menyirap time ni-teringat ingat sebelum ni penah order air milo satu RM3.50-Demit!!)
Aku pun cuit2 Ann..ckp je tanak...
Ann : dengan muka maleh nak kecoh die pun ckp..."ok la kalau cam tu amek Milo..."
(cantek je kuar kat papan komputer die tu.. total RM 9 hengget lebih...Bengkek je aku tengok)

Sampai je kat kaunter nak bayar tu..aku sound minah tu..dik..pasal pe plaks kene amek air jugak...die slumber je jawap..tak leh kak air mmg dalam pekej die...ok fine..kalau aku ckp tanak air tu kan..boley tak nko bagi je pekej air apa yg nko ade je...(maksud aku yg reger die dah temasuk dlm so called pekej die tu tadi?) kalau air longkang pun air longkang lah kan...pedulik hapa aku janji aku tak kene bayar RM3.50 utk air milo kecik...(mmg menyirap sampai ke hari ni ni..) Aku pun ckp..tadi u kata air dah masuk dlm pekej..so bagi je la air yg ade.. budak tu jawap balek..tak kak kadang2 ade customer nak air ribena....Aku jawap so???? ni dah kire menipu ni dik..daripada arga hepimeal 5 hengget leh jadi 9 hengget plaks....(muka budak tu pun dah merah...kalau tade kete kat blakang mau aku soh die panggil manager die..brainwash sikit...ingat dlu aku tade blajar business ethics ke?? aku tau ah advertising n business ethics ni .... Hishhh Aku still tak puas hati sampai skang......

Owh ya...macam aku penah ckp kat entry aku..kadang2 kite kena buat something utk menyedarkan org lain...supaya bertindak lebih proaktif (guna lagi pekataan ni)..banyak pengalaman aku dah pasal tak puas hati ngan service yg tak sepadan dengan nilai yg dibayar ni..Dan jangan takut utk jadi lebih tegas sebab kite akan dapat hasil yg memuaskan di akhirnya...nanti aku ceta pasal pengalaman aku tulis2 surat komplen ni.. :D

4 comments:

anna said...

wahwah...giler garang ko mimi,tp aku pon pelik skang ni mcd mmg caj asing2 gitu kan

:: Princess Violet :: said...

aku mmg garang ana...tak caya tanye Aisy..mesti die ckp...ibu watttttt sambil nangis2 kekekeke

siput^sedut said...

Mari koita boikottttttttttttttttttttt barangan israel nih!!!

siput^sedut said...

hiskk salah eja laa pulok., adeh