Wednesday, February 17, 2010

:: Vacation CNY ::

3 bulan dah abah ngan mama aku dah book tempat ni kat PD...Kalau tidak jangan harap la musim2 raya cenggini nak dpt otel kat PD kan...so..hari Sabtu-gerak ke PD dah petang..sebab Ann ckp dekat je..(ikut jalan dalam). Pergh mmg la sangat dekat...gerak dekat2 kol 4 cam tu kol 5 lebey skek dah sampai...Mama ngan abah aku awal lagi dah sampai dah..kiteorg je tehegeh2...macamkan beranak ramai hihi...First day tak banyak aktiviti sangat..just kuar dinner je ... esoknye baru la ade aktiviti mandi laut...Tapi kesian Aisy..takut mandi laut pasal die ckp ade boye gigit kaki..hai sapa la meracuni pikiran anak aku ni...yg die tau main pasir je.. sabo je ler...sila layankan sahaja gamba-gamba berikut;
Kot lah ade yg tatau landmark PD?? :D Owh yeh..kiteorg dok kat Kemang Indah Kondo somewhere kat Teluk Kemang...best gaks..
Owh yg ni masa second day- bleh pecaya tak aku p Muzium Lukut. Macam sangat patriotik kan?? hhihi...asalnya nak p Muzium tentera..si Aisy lorat sangat dah nak tengok helikopter...tp sampai sana leh tutup plaks....sian Aisy..thats y p sini..
Sementara tunggu en Ann naik kota lama lukut nun kat atas bukit nuh...paneh wehhh Ni pulak masa first day- kat Teluk Kemang..happening giler...masa aku pegi tu tade la ramai sampai pack sangat..kire aku nye tempat rileks kat row depan la lagi...ok gaks kan diorg sewakan tpt rileks cam ni..tayah nak bawak khemah2 bagai...siap ade krusi meja...sila mahapkan aku yg sengal ini sebab tak save gamba dalam kamera abah aku..cait!! so sila layankan saja gamba2 blur seperti di atas...
Ade food...ade hiburan ( khemah sebelah tengah buat show lagu thailand yg aku tak paham spatah haram)
Pelampung Aisy..mama bli pelampung pompuan hihi...
Nampak tak Aisy dah papa dia di kejauhan?? Beli baju mandi bagai nak rak sekali main pasir je?? hampeh...bawak masok dalam air menangis tepekik macamkan nampak raja besiong... tau die ckp apa?? " dalam laut ade boye gigit kaki..."
Papa tengah pujuk Aisy main air...
3rd day p Mini Zoo n ostrich farm...So so la....
Ni sakit ke apa ntah?? bulu-bulu dah gugur..
Ostrich farm- ade ceta kelaka masa kat sini...si Aisy excited nak bagi makan jagung (mmg ade jual) ...kan tangan die kecik kan...burung ni beso...so Aisy mcm tekejut la bila ostrich tu patuk makanan kat tapak tangan dia..terus die nangis..die ckp ostrich gigit tangan Aisy....siap soh Aki die pukul Ostrich tu...bad ostrich!! :D
hurm...5/10
@ Mini Zoo- my name is Siti..tp aku rasa die cam nak ngurat Ann kot...pasal tu buat aksi cam ni masa Ann amek gambar...hampehs
Kan aku dah kata...Nama dia Siti..
@ Rabbit farm- cute2 rabbit die..sihat2 sume plaks tu...rasa cam nak bawak balek jer...
Aisy with Aki..playin with the rabbits..
@ Muzium Lukut- best gaks kalau buat rumah cenggini kan??
Posing dlu...
Posing lagi..
Aku tak kosa nak panjat ..tinggi gile tangga dia...skek agi nak kalahkan batu caves....aku rasa kalau aku naik..sure tak turun dah..buat rumah segala terus kat atas tuh...
Thanks to En Ann pasal gagahkan diri naik atas ni...(Kota lama Lukut)
Ade perigi beracun n perigi raja...zaman pemerintahan Raja Jumaat dulu, sapa2 rakyat yg melakukan kesalahan2 kecil hukuman dia adalah mengambil air dari perigi raja tu...pehtu yg buat kesalahan besar plaks silalah masok dalam perigi beracun itu...
ni adalah salah satu sistem pertahanan negara zaman dulu...kire kubu la...dulu dalam parit ni diorg tabur like kaca2 ke..or benda2 tajam la so sapa yg nak melepasi sempadan ni ha hambek nko kene tusuk kace2 tu sume...terer gaks diorg ek..
ni pantai nearby our apartment...not so many yg lepak sini coz a bit terpencil and too privacy..org2 bercinta sesuai la kot?? erk??
Aisy happy with Aki...ye la bukan salu jumpe...
Main tiup2 belon...
View from dining area...aku tak faham apsal kameraman aku amek gamba area tu je.. :D tp ok la......vacation yg agak best...

No comments: