Friday, May 28, 2010

:: Perlu ke aku panik ::

Huh!! aku belum beli barang baby2 lagi..!!!! Aku rasa pregnant this time aku sangatlah mcm rileks2 je hoke.. sebab anak ke 2 ke ek?? yg si Aisy dlu...masok je ke 6 bln tu..kirenye sparuh list dah beli dah...pastu hari2 dok bukak storage brg2 baby ...check baju..acu2 dan tertanya2 "muat ke tak ...ensem ke tak ble pakai ni"...tp yg kedua ni..adoiii satu apa pun aku lom prepare...time lalu2 kat tpt baby aku cam lom tegerak nak beli apa2 lagi... walopon sesungguhnya aku sedar dan tau aku mesti dah kene beli sikit2..kalau tak .. mau pokai beli skali arung...mula la perasaan malas tu dtg, knowing that aku kene bukak balik punjut baju2 Aisy yg dah kecik tu nak cari balik barut etc...:D tp takpe la nanti ibu buat ye sayang..ibu blom beli nappy clean lagi (hoh alasannnnnnn) dulu..tayah ckp....masa 6 bulan ni..baju2 baby yg baru beli tu sume dah siap basuh dah...(agak2 wangi je dari tingkat 4-Cyberia tu) haaaa aku la tu....kalau boleh...baju baby yg dah kering nak basuh lagi...poyo btolll...
Tapi tu la anak2 ni amanah Allah..pesanan kepada diri aku dan org lain... sebolehnya berlaku adillah kepada semua anak2 kita..jangan membeza2kan antara satu sama lain..penting untuk perkembangan mental dan fizikalnya nanti...Mak bapak pun kene bersedia dan buat perancangan..jangan dok nak beranak ramai je tp tak rancang masa depan anak2....peace no war....!!