Monday, June 28, 2010

:: Entry untuk Nenek ::

"Nenekkk...papa dah tanam pokok pisang yg nenek bagi tuuu"....wah wah mentang2 aku suke makan pisang skang ni..kemain lagi nenek Aisy kirim soh papa tanam kat blakang umah masa kiteorg balik kampung aritu...sian aku dah balik Puchong baru tau mak aku kirim pokok pisang ni kekekke...Well setelah beberapa minggu barulah Ann dapat berkebun ....aku pun dah naik semak tengok pokok serai aku yg banyak sangat dah mcm lalang dah jadinya...Aku pun maleh nak monitor diorg buat keje..lantakkan aje Ann nak buat apa dengan pokok2 blakang umah yg ade sebelum ni..pokok kari skek agi nak tinggi Aisy dah..Bukannye aku nak masak sangat...sian plaks nengokkan...(tu dah war2kan kat jiran dah tu..sapa nak amek je)...lengkuas, halia, serai semua ade ...Skang ni belakang sume dah bersih...dah bleh konsentret utk dlm umah je for the next 3 months hihi..
Tu je la keje die...siram pokok pisang je..
Bile la nak abes air kat dalam tuh
Aku dah ckp..die ni kalau tolong mesti nak mengabadikan muka dia sedang menolong org eheheheh
Pokok aku banyak yg dah kene cantas..takpe la bang..timer kasih sebab tolong bersihkan blakang n depan umah this weekend...kalah bangla yg buat landskap dah aku tengok...

No comments: