Thursday, September 2, 2010

:: Kenapa ?? ::

Salam ramadhan buat semua..pergh lama gile tak hapdet blog nih....maklumlah rutin harian pun dah berubah semenjak dah ade si kecik ni... buat masa skarang ni aku still kat KL lagi...sebab aku amek bidan sini dan merangkap aku balik "berpantang" kat Pahang nanti...so bagi mak mertua aku main auf puas2 dulu :)... owh ya tetibe rasa cam banyak nye nak ceta kat u owls...ade yg tanye aku kenapa....
1. Kenapa aku tak amek FPP @ Putrajaya tu ek??
Cam ni cetanya... 16 aribulan aritu aku dengan En Ann pegi 2nd time check up ngan Dr Hamidah...Everything went well until die scan aku...die check2 die tengok bb dah almost 4kg...pehtu die ckp kat aku..."bb u besar ni....so..i think kalau u tunggu until due die akan lagi besar...so i suggest u buat c-sec (operet).... dah la masa tu aku je yg masok dlm jumpe doc (ann n aisy) dok luar je...pehtu dengan muke series die ckp...kalau i..i operet je....aku dengan terkedunya kejap...sambil bagitau dia.."doctor...anak i dulu lahir kat sini gaks 4kg..Alhamdulillah leh normal takkan ni takleh try normal.....?"...wah pastu die jawap pulak...bukan apa..."u kalau nak try normal boley...tp kalau tetibe kepala dah kuar pehtu bahu tak lepas i kena "tarik" bahu die..kalau fraction=patah..u tk leh salahkan i tau..." (aku dah lupe term yg die ckp tu tapi dalam bahasa kampungnye tarik) ish..mau nko tak seram dengo die ckp cam tu?? dah la tade check bukaan ke apa ke...sebab masa tu aku dah masok 38 minggu kot....(pengalaman aku dulu masa aisy ...2 weeks before aku deliver aku p jumpe dr khamsiah..die mmg akan check bukaan etc) lepas tu die pun scan2 lagi...buat muka2 pelik...die ckp...where's your husband? need to talk to him..."die pun announce "suami siti hazrah...doctor nak jumpe...pergh...seram giler...die pun gtau ann yg bb beso pehtu kena c-sec..siap ckp pulak tu..kalau nak c-sec ptg ni pun bleh buat...eh nampak sangat cam nko tu nak duit kan dan nak senang keje nko? ish ish...tak leh jadi...lepas die ceta kat ann pasal nak c-sec tu..aku ckp kat dia..doc..give us sometime...bagi kiteorg pk dulu yer...dengan muke slumber die ckp.."ok boley tp kalau u tunggu lagi lama lagi besar ni... aku pun jadi stress lepas check up tu sebenarnya.....aku dah la makin rasa tak larat masa tu...lepas tu terus call klinik Dr Khamsiah...die cuti pulakk ..Khamis baru ade....aku nekad...nak jumpe Dr Khamsiah balik...jauh pun jauh la....tunggu sikit punye lama...dari kol 12.30 aku sampai..kol 3 baru dpt jumpe die...masuk2 die as usual...scan...die ckp a bit besar bb ni....tp let me check yer...aku pun dengan rasa nak menangis ceta la kat dia tentang check up aku ngan Dr Hamidah on 16 Aug tu...die cakap...Masyaallah..die tak leh la cakap cam tu...patah ke apa ke bukan kerja kita..tu sume kerja Allah...takpe..biar saya check dulu yer...mama jangan risau...aku pun pasrah....check2 dah bukak 2cm..die ckp...ok la cam ni...kite induce...esok u masok wad ok...Insyaallah berkat hari Jumaat esok mama bersalin...kite cube normal...kalau mama btol2 tak leh baru kite c-sec....aku pun terus isi form dan Jumaat tu terus aku admit ke Hosp An Nur...:) dan lahirlah budak kecik yg bernama Muhammad Auf Naufal itew..;)

2 comments:

Reen Tart Nenas said...

mie, bagus buat entri pasal nie. at least org lain pun bleh beringat sama... seram uuuu

:: Princess Violet :: said...

reen, tau takpe..untung tak letak gambar doktor tu je kekeke..kalau tak tak pasal2 kena saman hihi