Friday, September 3, 2010

:: Pre-Born Auf - 20 Aug 2010 ::

Ini adelah kronologi kelahiran Auf ....memandangkan gambar2 ini adelah terbalik susunannya maka nkorang sila bace secare tebalik...iaitu dari gamba bawah ke atas hihi.....eh apekah?????????
Memandangkan anak aku kene dok kat bilik yg memerlukan perhatian (ade ke patot aku demam dekat2 nak bersalin) jadinye terpaksalah pakai menda alah ni utk tidak mengsengsarakan diri sendiri...tp pengeluaran agak memberangsangkan kali ini sebab mungkin aku positif sikit nak menyusukan Auf kot...dulu masa Aisy agak stress sikit so lepas pantang baru sibuk nak pump...
Ya btol..ini adelah jawapan kepada pengurangan kesakitan saya pada kelahiran kali ini....Masa dah bukak 4cm aku dengan malu2 kambing tanye doc Kham pendapat die mengenai Epidural...die ckp ok to amek..memandangkan aku mmg nak try amek gaks..die pun menggalakkan dan serta merta Doktor Ros -pakar Bius datang mensetkan epidural ini..rupenye sakek gaks...tp memula je..pehtu kewl sampai ke time nak bersalin hihi....tp aku dapati yg epidural ni membuatkan kite sedikit kebengongan lepas bersalin...cam sengal kebas kaki tu lambat sikit nak ilang....
Owh ini adelah beberapa saat selepas Auf dilahirkan...memang gempak gile bile masa tu tatau lagi berat si Auf...semua cam saspen sebab nurse sibuk nak lap2 dlu lah buat skop apgar lah.....dlm beberapa minit lepas tu baru aku dengar yg nurse /bidan ckp 4.2kg doktor...erk.... tp Auf adelah lagi panjang masa keluar berbanding Aisy....mungkin sebab tu die berat sikit hehe
Ini pula ialah bilik saya...tp gamba lain2 dlm phone lain2...so aku ceta yg mana ade dulu lah yer...bilik adelah single RM190 per day...(lagi murah daripada FPP= RM300) hihihi....Harap maklom gambar di atas adelah bukan pesakit tp peneman pesakit daripada pagi sampai ke beberapa mlm...tenkiu abang...
Inilah view dari bilik aku....ilang skek ketakokan aku ketika admit kat wad ...ditambah pulak dengan bacaan ayat2 quran..memang menenangkan....admit kol 9.....dlm kol 10 cam tu baru doc dtg...die ckp kalau dah ready bleh maosk labor room..erkkkk...

No comments: