Sunday, January 2, 2011

:: Cuti - Apa Bikin? - Part I ::

Bagus jugak eh..menang bola=cuti..yuhuuuuu...Jadi nak p soping pun tak bapa nak lebat sangat ujung2 tahun ni...makanya sila duduk di rumah dan membuat pekerjaan yang berfaedah...Inilah aktiviti En Ann di hari Jumaat yg penuh keberkatan aritu...Cian...dia tak brapa sihat sebenarnya tp dek kerana pening tengok bunga pagar yg management tak reti2 (woupps) dan tak peduli nak potong tu, die p potong dan siap suruh aku amek gambar katanya bukti die dah tolong buat keje maintenance ...(mcmkan dieorg leh potong maintenance fee tu bang oiii) Aku ngan budak2 mgmt tu mmg dah biasa sangat la buat aduan....heihhh bayar mahal2 sila buat keje la kan?? Aritu, sebelah umah aku ni ..diorg buat keje2 betulkan defect..eh boleh die tinggal simen depan umah org tu dekat2 sminggu..aku memula tu cool lagi..tp sampai ke tahap tak leh nak bukak pintu sebab simen tu dah jadi jamban kucing..aku pun apa lagi..call mgmt...ceramah 2-3 ayat...kejap je ptg tu diorg dtg bersihkan...eh boleh pulak???? aku tunggukan je..kalau diorg tak layan aku p ketuk je umah si Sia yg dok depan umah aku ni (die ni Manager kat mgmt ofis ni lah).. ha takooottt takoottt...mcm ni lah.bila idup berjiran ni kena ade timbangrasa lah .ye dop?? jangan pentingkan diri sendiri..pikir2 jiran tetangga sama...tp kalau kene bayar maintenance fee tetiap bulan...what do u xpect kan?? sila bagi service berpadanan dengan yuran yang dibayar lah btol tak?? fair and square what....jadi renung2 kan dan selamat beramal...(ni apa hal pulak dah jadi cam ceramah profeser izi ni)
Baik2 bang..kang jatuh kang...ehh tinggi sebenonye tembok blakang umah aku nih..
tu baru 2 gamba ....bersamaan tolak RM10 daripada mentenen fee..boley gitu??

No comments: