Wednesday, January 11, 2012

:: Gitulah kalau anak dah skolah ::

Wah...skarang rutin aku amat berlainan.....mlm je slalu prepare sarapan utk esok pagi...(read : nasik lemak je la yg aku rajin masak pun sebab senang dan penangan ikan bilis sabah -selamat gemok ye encik suami dan anak2 hehe)..lepas tu..pagi make sure Aisy sarapan dulu kenyang2 before p skolah......(nak blajo senang)...dengan itu secare otomatik nye kena sediakan bekalan sarapan encik Ann skali...Malam karang pulak melayan si Aisy dengan buku2 dia....(memantau aktiviti pembelajaran katekan)...Alhamdulillah...Aisy dah start kenal huruf2...kalau sebelum ni die tau bace abc je..now die tengok hurup tu die dah tau apa..iqra' pun dah lancar....harap2 dapatlah membace by mid year ni......setakat ni die mcm excited sangat ke skolah....walaupun sebelum ni die mmg dah dok nursery tu..tp now with uniform die sangat rajin ke sekolah...6.45 die dah siap pakai baju skolah ... gitulah tiap2 hari...Tadi si Aisy ckp kat aku "ibu jangan lupe yer..esok pakai baju sukan"...aku pun nyahut je la.."yerr.. kenapa esok hari apa??" (cikgu die mmg pesan ari kamis hari sukan) die jawap "hari khamis"...aku pun ok je la..lepas tu saja nak nyakat dia.."Aisy..lepas khamis hari apa??" ...hurm...."hari lusa!!"....hai sabo je ler......:) sronok melayan keletah anak2 ni bila dia balik je tetiap hari nak cerita benda baru yg jadi kat skolah......kan kan kan??

2 comments:

Anonymous said...

http://signup.wazzub.info/member.php

Anonymous said...

http://signup.wazzub.info/?lrRef=9a9be0fa