Tuesday, March 13, 2012

:: Taman Burung KL ::

Bila kali terakhir korang pegi Taman Burung KL? Aku? last pegi before Sabtu hari tu adalah...dah tak ingat...tp yg aku surprise tahap kambing adelah harga tiket yg pada aku mmg melampau hokei!! korang tau brapa harga tiket nak masuk skarang?? RM 25 dewasa, beso Aisy RM12...bengong... baik aku pegi Zoo..tp takpe la..sebab nak ajo Aisy spesis2 burung (mcmkan die bawak buku tulis satu2 kan )..tp this is the FIRST and LAST hokei..unless cikgu die nak bawak lawatan pegi situ nanti ...(eh tapi aku jugak nanti kene bayar tiket die hihi)...
Mula-mula masuk esksaited la....dah sampai separuh jalan ha...seme mcm naik gunung kinabalu dah gayanya..tade stamina langsung...hiks!! Kate taman burung terbesar lah apa lagi..tp takat nak masok nak bagi baju ko kene berak burung dengan arga tiket mcm tu seriosuly ridiculous !!
Hurm dah mmg bukan professional ambik gamba kan gini lah gayanya...sangat berterabur...amek gamba pakai henpon je harap maklom...nak tunggu tukang amek gamba upload gamba kat pc ni ..malam sikit ah..(kene tunggu turn..die banyak project skang hihih..)

Yang bagusnya pasal si Auf ni dia suke jalan sendiri..tp yg tak laratnya nak kejo die..sebab die bukannye jalan tegak je..habis seme tempat die nak singgah .. feeding area burung tu sume nak singgah...asal burung merah bukak die nye ekor tu die sibuk je cam nak p sapa2 burung tu..aku risau burung tu patuk je...tp adelah sangat friendly burung2 di sana...
Sah!!! jap agi masuk perangkap maut...eh pasal ek asal nak keluar je mesti kene lalu kedai souvenior...harus menangis2 hokei si Aisy nak "apa2" kat dalam tu..tak pasal2 aku kene pawww ribena yg reger 4 ringgit....tp keranamu Aisy...takpe la...Ann ckp...nanti bila Auf nak dtg sini bila die besar Aisy kite tunjuk je gamba .ckp die dah penah datang dulu so tak payah dtg lagi hahahhaa... jahat kan papa dia!!

No comments: