Sunday, October 21, 2012

:: Dedicated post = peplum ::

Hi, this special entry i made it for my frens sebab diorg je tau cerita di sebalik baju peplum ni. Untuk yang tak tau pebenda la peplum?? meh nak ceta sikit sejarah fesyen peplum . Menurut wikipedia yang telah diterjemah ke bahasa ibunda kita :Peplum berasal dari perkataan Yunani untuk 'jubah' dan boleh merujuk kepada salah satu daripada yang berikut:
Satu genre filem Itali, yang juga dikenali sebagai 'Pedang dan Sandal'
Peplos, sejenis pakaian wanita di Greece purba
Veil 

Overskirt pendek yang biasanya melekat pada blaus jaket dipasang, atau pakaian

Hamboihhh nampak sangat google translate kan?who cares huhuhu...Hah rujuk balik maksud peplum tadi tu... perkataan yunani untuk jubah.....EXACTLY! baju ni dah macam jubah for me...labuh kot...... (eh perlu singkat ke??) jangan salah faham.. cer korang gi google cemana org pakai peplum?? terletak je kan?? kau?? eii serius seram aiiiii tengok diri sendiri pakai fesyen cam nih...tamo tamo tamo.. so to my beloved fren...i am sorry to turned u down.... aku mmg tak sesuwai kot bli baju yg ala2 cam ni secare pasang siap ok salah...yg dah siap..tp good try to my fren yg dah racun aku bli baju ni..uwaaaaaaa....not now..maybe next 5 weeks kot hahhaha...tu pun kalau aku tinggi lah? <hihihi.....
abaikan permandangan biasa kat belakang tu....org yg ade anak lelaki je kot tau sengsarenye ko mengemas 2 jam bersepah dalam masa 2 minit jer.....tp hidup mesti enjoy...!

Untuk tak menghampakan rakan2 baik aku...meh aku boh gamba satu....so nak pakai baju ni Monday karang.?? .memang tak la... syg u olls...

No comments: