Wednesday, December 31, 2008

:: Kesian jiran aku ::

Hurm..remember tak rumah yg aku ckp tengah renovate dlm post aku sebelum ni..Semalam aku balik kerja dalam kol 6.30 cam tu...aku tengok penuh bangla lepak kat depan rumah bro tu... mmg la sebelum ni pun aku balek keje ade bangla still dok setelkan keje2 renovation rumah dia..tp kali ni mcm luar biasa...siap ade guard 2 3 org terpacak depan tu.....Semalam Ann cuti..so lepas aku parking kete....Ann ckp...kesian bro tu....aku ckp la kenapa?? Ann pun ckp..kite ceta dlm kete la....kiteorg pun kuar p isi minyak kete...cari mkn... dlm kete Ann pun memulakan ceritanya..."Tadi, bro Z..(yg aku susah sgt nak ingat nama dia tu) dtg rumah...tanye arah kiblat...die ckp die nak kene move in mlm jugak...esok (1/1/09) dah ade org nak masuk rumah yg die duduk skang..." lepas borak2 ngan asben aku , bro tu pun balek dgn muka sugul..korang bygkan..rumah die tu....baru 50% siap... grill lom ade...lampu lom pasang...swimming pool lom korek lagi... pintu pun tak psg lagi... mmg kesian gile...rumah dia bersepah penuh habuk...nak je aku offerkan rumah aku...tp aku rasa die pun tamau :D ...then balek rumah dlm kol 8 cam tu..tengok bangla2 tgh sibuk pasang lampu n kipas...satu lori penuh dgn brg2 baru seperti mesin basuh, peti, tv etc..semua brand new.. sampai... aku ckp dlm hati..erm alah bro tu kaya apa susah..tdow ja la kat otel...eh tp sapa plaks nak take care brg2 die...ye tak ye...dekat2 kol 12 aku nak tdo pun bangla tu pun still ade lagi tlg setelkan brg2 bro tu...kesian..sometimes..Tuhan bagi kite kesenangan tp didahulukan dengan kesusahan..takpe la...ade hikmah tu... (buat aku terpikir ttg betapa perlunya aku bersyukur dgn apa yg aku ada sekarang)

No comments: