Friday, May 8, 2009

:: Buat Mama, Mok, Mak ::

Ada 3 perempuan yang paling penting dalam hidup aku..Aku ade Mok...Orang yang melahirkan aku ke dunia ni, Aku ade Mama..Orang yang membesarkan aku dari kecik sampai la ke beso panjang ni, Aku ade Mak..Orang yang berkongsi kasih sayang anak nye dengan aku.
Semua spesel dalam idup aku walaupun kadang kala aku rasa cam susahnya aku nak tunjukkan kasih sayang aku yg sangat banyak ni...Bila aku sendiri dah bergelar ibu..baru aku faham perasaan seorang Mama..seorang Mok..Seorang Mak... Memang tough untuk bergelar seorang ibu kan..You dont even care about yourself but your son..your daughter..Aku ni baru sorang anak pun dah huru hara..Sekarang baru aku faham kenapa mama salu marah aku masa kecik..(Orang yang membesarkan aku) Pasal die sayang sangat kat aku .. pasal die nak aku jadi orang..tp aku degil..panjat pago (nasib baik nakal2 boleh kontrol)..walaupun aku berjaya gaks masuk U..tp kalau sebenarnya kalau aku belajar kuat sikit lagi..dah sah2 aku jadi doktor pakar dah skang ni .. tak pun bisnesswoman tahap donald trump .. tak pun jadi cam Tan Sri Rozali... idola aku tu (dulu lah), skang dah tukar..idola baru aku..Datuk Syed Zainal..(mentang2 laki keje Proton).. Bila aku dah tua sikit ni..aku baru rasakan yang kasih sayang aku pada Mama sangatlah mendalam..sampai aku rasa aku penah terpikir nak berenti keje..balek kampung..dok ngan Mama ngan Aboh je..Maklumlah sapa je yang diorang ade kan..Aku pacar yang hina ni je lah.. Tapi jauh di sudut hati Mama..aku tau.. die nak aku berjaya dengan kehidupan aku sendiri... Insyaallah berkat doa dari semua ..semoga lah aku berjaya mengharungi alam rumahtangga dan berjaya menjadi seorang IBU yang baik kepada anak2 nya ..Insyallah...AMIN...Ucapan buat Puan Mik Jah Othman- I love u so much..dan nak ucapkan in advance kepada beliau..Selamat Menyambut Hari Lahir pada 25.5 ini .. Semoga Allah memanjangkan usia..mengurniakan kesihatan yang baik ..dan kehidupan yang bahagia selama-lamanya..Buat Puan Natrah Md Nor- Terima Kasih kerana telah melahirkan saya dan menjadikan saya insan yang lebih kuat semangat...Buat Puan Jariah Ali- Moga Allah Taala menguatkan semangatmu dalam mengharungi kehidupan ini......Mak telah memberikan saya inspirasi yang sangat hebat dalam menghadapi cabaran dan dugaan berumahtangga...Kepada diri aku sendiri selaku seorang ibu..Aku harap aku akan jadi seorang ibu yang lebih penyabar, coz i know..we are so special.. chosen to become..a MOTHER...Untuk semua mak2, ibu2 aku tujukan lagu ni khas utk semua.."A Song for Mama"
You taught me everything And everything you�ve given meI always keep it insideYou�re the driving force in my life, yeahThere isn�t anythingOr anyone I can beAnd it just wouldn�t feel rightIf I didn�t have you by my sideYou were there for me to love and care for meWhen skies were greyWhenever I was downYou were always there to comfort meAnd no one else can be what you have been to meYou�ll always be you always will be the girlIn my life for all timesChorus:Mama, mama you know I love youOh you know I love youMama, mama you�re the queen of my heartYour love is likeTears from the starsMama, I just want you to knowLovin� you is like food to my soul You�re always down for meHave always been around for me even when I was badYou showed me right from my wrongYes you didAnd you took up for meWhen everyone was downin� meYou always did understandYou gave me strength to go onThere was so many timesLooking back when I was so afraidAnd then you come to meAnd say to me I can face anythingAnd no one else can doWhat you have done for meYou�ll always beYou will always be the girl in my life
"Selamat Hari Ibu.."

1 comment:

saggieda said...

Selamat hari ibu Me...Bestnyer Me ek,ramai mak....Hehehe...wish u,be a good mother k...Adios.