Thursday, April 8, 2010

:: Duit RM100 vs Kain Batik/Kain Pelikat ::

Bile orang sibuk2 sensasikan soal derma RM100 kepada warga emas baru-baru ni aku teringat cerita mak mentua aku masa balik kampung aritu ...btw mak mentua aku dok kat Johor .. "baru2 ni ade la "orang" datang tengok mak...bagi RM50 ngan kain batik/kain pelikat" ....:D Hehehe.. dlu aku dgr jer...tp sekarang baru aku terfikir...RM50 Campo kalin pelikat/kain batik agak2 brapa ?? lepas tu mak kata tak penah2 orang datang... tp tatau la pulak bila kalanya diorang nak dtg lagi kan?? hihi cam ni la...pada yg mensensasikan menda ni..rileks ah..jangan kita nak perlekeh usaha / niat murni/baik orang lain semata-mata nak menutup kelemahan kita sendiri.. peace no war.. ;)
p/s : ini adalah pandangan peribadi penulis sekadar memberi respon kepada isu yang sedang hangat masa kini.. ;)

No comments: